måndag 5 april 2010

Väska i modifierad "dagiskassemodell"


Kom ju på att jag inte bloggat om den första väskan jag sydde, så här är den nu. Bilden är inte så bra, men jag hoppas ni ser ändå.

Tyget "Mimosa" från Åhléns, är ett av de underbaraste jag sett, färgställningen och mönstrena är så härligt 60-talsretro. Men ett litet tygstycke räcker mer än väl, en hel gardinuppsättning skulle bli lite väl mycket mönster och färger.
Jag fick tag på en stuv som med personalrabatt hamnade på ca 40:- i pris. Priset per meter är annars 149:-, så ett riktigt FYND alltså. Nöjd.

Jag har som foder använt ett enkelt beigerandigt tyg som jag hittade på Myrorna. Jag betalade 10:- för en stuv som mätte ca 1,5x1 meter. Skulle säkert kunna komma över ännu billigare tyger på en loppis, men jag är väldigt nöjd med tanke på att jag mest handlar i tygaffärer.

Det är många som syr dessa "dagisväskor", men jag har aldrig sett att någon annan rynkar tyget. Jag tycker personligen att det ger väskan ett elegantare och vuxnare uttryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar