söndag 18 april 2010

Lill@Bus Mini-skötväska



Här är mini-skötväskan jag sydde åt Nils och främst åt hans föräldrar. Den rymmer 3-4 blöjor och en våtservettsförpackning. Perfekt om man bara ska iväg snabbt och inte orkar släpa med sig hela skötväskan. Denna går ju också att stopa ner i sin skötväska så får man det lite mer organiserat.

Materialet är en lite tunnare vaxduk/akrylatväv som passade perfekt för ändamålet. Den bruna snedslån har jag även använt i stängningsflärpen genom att sy ihop två stycken. Sedan kardborre ytterst för att kunna stänga hela väskan. En idé tills nästa gång är möjligtvis ett litet handtag så att den verkligen går att bära som en väska. Fast kanske kan stängningsflärpen tjäna som handtag??
Anyhow, den var lätt att sy och den borde tjäna ändamålet bra. Den kommer jag sy fler av. Perfekt som present till nyblivna föräldrar!

6 kommentarer:

  1. Mycket snygg och praktisk :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Kul att du gillar den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig väska. Det är inte så att du säljer en?

      Radera
  3. Är det ditt eget mönster eller har du nått?

    SvaraRadera
  4. Jenny den är helt i mitt eget mönster. Bara att härma om du vill!:-)Inte alls svår!

    SvaraRadera
  5. Tack! då ska jag prova,måste ju fråga först :)

    SvaraRadera