fredag 30 april 2010

Fredag och Valborgsmässoafton

Ikväll ska vi grilla med våra grannar. Men vädret är piss, det har snöat inatt. Så man har ingen lust att gå till någon brasa iallafall, men vi får väl se hur kvällen fortskrider med barnen och så vidare...säkert sketakallt ute. Har inte hunnit ut nånting idag och ärligt talat har jag inte haft nån lust.

Latte har varit svullen ovanför ögat i ett par dagar, och i morse såg jag att det var infekterat. Jag tog och baddade med ljummet vatten på en bomullstuss några gånger och då kom det ut både det ena och det andra som jag inte vill nämna:-/ Usch, blev lite äckelmagad och blek. Bl a detta som gjorde att jag inte valde sjuksköterska ju! Jag tycker helt enkelt det är för äckligt med sår och blod och var å annat skumt.
Tycker så synd om Lattekatten. Blir det värre måste vi uppsöka veterinär, men förhoppningsvis så kan det läka i helgen.

Längtar tills maten är färdig och man kan ta sig ett glas vin:-) Fast ja, man kan väl tjuvstarta?;-)
Ha en underbar Valborgshelg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar