tisdag 27 april 2010

Somrigaste väskan

Tänkte att jag skulle prova på att vändsy en dagisväska, och så här blev den! Lite halvtricky att få till det, men jag hade mina egna knep, och den gick snabbt som en vind att sy!

Det här är första gången jag inte använder vlieseline för att stadga upp ett tunt tyg, och jag har heller inte sytt någon invändig ficka, men trots detta tycker jag att den blev riktigt bra iallfall och jag är nöjd.
En väska att bli glad av:-)


När den var färdig tänkte jag, det här är en "Maria-väska", så nu tänkte jag att hon skulle få den som en somrig bonusgåva för att hon handlat av mig:-)

Det lär bli en väska till i detta härliga tyg!

Modell: "Dagisväskan" som fått ett längre handtag.
Yttertyg: Myrorna
Innertyg: Ohlssons Tyger

3 kommentarer:

  1. Hej vännen! Wow! Vilken härlig dagisväska-vilket ögongodis! Läckert tyg och snygg modell. Skulle du kunna tänka dej att delge hur du vändsytt väskan? Det skulle vara himla kul att veta, för det fixar jag inte på egen hand.. Hur har du sytt den? Jag kan inte se några sömmar nånstans på sidorna. Fniss var har du gömt dom? Hälsningar Ewa. kisse70@yahoo.se

    SvaraRadera