måndag 5 april 2010

Annandag Påsk

Igår kom vi hem från en tvådagars tripp till Holmön. Med oss var hela familjen Degerman så vi var uppemot 20 stycken. Vi bodde på Holmöns lägergård så varje familj fick åtminstone varsitt rum. Vi har ätit, druckit och varit glada (mestadels), men både jag och Olov har varit så trötta!

Så det var underbart att komma hem igen och bara rå sig själv, och slappa. Så igår kväll hade Olov köpt massa godis (en hel del Rollo!) som vi smaskade på till lördagens inspelade "Millennium".

I morgon blir det ingen skola eftersom det är påsklov, men på tisdag börjar plugget för mig hursomhelst eftersom jag har en hel del pluggande att göra inför det kommande Word-provet samt Högskoleprovet, som faktiskt går av stapeln på lördag!
Jag pratade häromdagen med en f.d arbetskompis, som också börjat Komvux, och blev glatt överraskad av att hon också skulle göra Högskoleprov på lördag, så då får jag lite sällskap och välbehövligt stöd i pauserna:-)

I onsdags ringde chefen och undrade om jag kunde hoppa in och jobba på skärtorsdagen, så då gjorde jag det, ett välbehövligt tillskott i familjekassan:-) men strax innan så åkte vi och fotade oss, alla Olovs syskon med familjer, i olika grupperingar. Detta ska bli en present till svärfar som nyligen fyllt 60 år. Jag, Olov och barnen har tagit en riktig familjebild som kommer att bli en förstoring på väggen.

Nu börjar vi bli sugna på frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar