fredag 12 mars 2010

Våtservettsfodral



Detta är mitt senaste projekt, inspirerad av min svägerska Lisa, ett fodral för våtservetter. Jag har valt dubbelt tyg, insidan är av galon, eller rättare sagt plastsidan från plastad frotté. Det har jag gjort för att man ska kunna lägga servetterna i utan plastförpackningen, men det fungerar ju också bra med att bara öppna flärpen på paketet. Det fina tyget är en stuvbit jag hittade på Ohlssons tyger. Annars har Ohlssons riktigt uselt utbud när det gäller snygga, färgglada retrotyger. :-(

Det var lite trixigt att sy i dragkedjan. Det är faktiskt första gången jag nånsin syr i ett blixtlås tror jag. Det krävs egentligen en speciell pressarfot till ändamålet och någon sådan hade jag förstås inte tänkt på, men det blev ändå ett hyfsat bra resultat i slutändan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar