söndag 14 mars 2010

Söndag

Det känns som om dagen kommer att bli bra, solig och frisk morgon.

Idag ska jag äntligen få hämta ut Panduropaketet!:-) Så snart kommer gardinerna att vara färdiga i barnens rum. Kanske blir det någon stuv kvar som man kan sy nåt kul av. Jag har också beställt pysselprylar till barnen. Lite piprensare och silkespapper och smått och gott till påskpyssel:-) Det ska bli så kul att få sitta och pyssla med barnen!

Jag jobbade några timmar igår, på hemavdelningen och jag gottade mig i alla tyger som fanns där. Lyckades få en bra deal på en stuv jag hittade. Världens härligaste 60-talsretro tyg! Får se vad jag syr av det, men en väska är iallafall tanken än så länge...

Tyg har verkligen blivit något av en passion. Har alltid gillat att sy, både sydde och stickade mycket som ung flicka, men har i många år inte riktigt haft tiden och inspirationen. Det har varit så mycket jobb och så lite fritid.

Jag har en god vän som har ett internetföretag där de säljer baby/barnartiklar, både kläder och prylar. Så jag sa lite halvt på skämt att jag kunde sy upp, exempelvis våtservettsfodralet, och sälja på hennes hemsida, och hon nappade på en gång; "Det är såna saker vi vill ha.." Kul!
Om det blir så vet jag inte, men det är en trevlig tanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar