tisdag 9 mars 2010

De här filurerna sydde jag igår!


Det är förvaringsfickor till barnens rum. De ska sitta ihop med varandra, och det har jag fixat till sen bilden togs. Jag har helt enkelt sytt på stora knappar nertill på den ena fickan så att det bara är att häkta fast i varandra. Man kan sy fler och sätta ihop hur många som helst och kombinera färger och mönster lite hur man vill. Jag använde ett tyg som från början är var en panellängd och använde plastad frotté till baksidorna. Det var också nåt jag hade hemma och så fick jag en bra stadga i konstruktionen.
Mitt egna mönster jag utgått ifrån är ett A-4-papper till det största tygbiten och ett avklippt A-4 till den mindre. Sen har jag sytt kantband upptill på själva fickan, blir så mycket snyggare så.
Idén har jag fått från "Stoff & Stil", vårkatalogen 2010.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag har massa roliga mönster från stoff & stil nånstans i källaren. Har ett mönster på byxor som jag alltid velat göra, men inte orka. Ska kanske söka reda på det. :)

    SvaraRadera
  2. Va kul Maria! Du får söka reda på dom nångång, är det bara klädmönster du har?

    SvaraRadera