fredag 26 mars 2010

Plaskdag!

Vi har just kommit hem från simhallen med barnen. Vi kom iväg tidigt, före lunch, så det var lugnt och skönt där. Det var skönt att bada lite men det var kallt i vattnet och jag känner mig fortfarande förkyld. Efter badet så tog vi en hamburgare på Frasses. Det var jättegott, inte så ofta vi unnar oss sådan mat.

Gårdagen bjöd på allehanda aktiviteter. Vid åtta på morgonen mötte jag Linda på busshållplatsen och jag bjöd på frukost här hemma. Sedan åkte vi ner på stan för att ta bussen vidare till Umedalen och Backens hälsocentral. Där hade vi stämt möte med en utav läkarsekreterarna där. Hon berättade lite om sitt jobb och vilka arbetsuppgifter hon hade. Ett givande möte med en mycket sympatisk och trevlig människa.
Efter det så gick vi på Mekka och tog varsin kaffe och morotskaka. Vi försökte plugga lite högskoleprov, men ingen av oss var nog speciellt pigga.
Lite senare så var det biodags, Tim Burtons "Alice i Underlandet", en föreställning som visades i 3-D . Filmen fick ett medelbetyg av både mig och min vän.

Resten av den här fredagen kommer att gå i slapparens tecken tror jag. Jag behöver verkligen vila om jag ska orka jobba i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar