onsdag 17 mars 2010

Igår var en fullspäckad dag.
Hade en del på agendan som jag också lyckades göra,
bl a att plugga lite, träna, söka sommarjobb och boka klipptid.

Vid halv två ringde de från Vides dagis och sa att han hade feber och hosta, så det var bara att rusa iväg och hämta barnen.
Ett par timmar senare så kräktes Vide upp dagens mellis över hela köksgolvet. Han hade ju sån hosta plus att han druckit massa saft för feberns skull, så allt kom upp. Han hade 39,7 i feber så han fick gå i säng tidigt igår.

Idag har han varit trött men vid gott mod. Jag skulle ju iväg och klippa mig vid elva och Olov hade ett möte med arbetsförmedlingen, så det var bara att ta med den lille. Men det gick bra, han har inte haft feber idag iallafall och hostan verkar vara borta.

Idag svängde vi förbi Intersport igen och jag provade den svarta jackan igen. Den kändes mycket bättre på alla sätt, så jag bytte till den istället. Jag har ju så många färgglada sjalar som inte passar till den röda. Till svart passar ju allt och svart känns lite mer propert och inte fullt så sportigt.

Jag kan numera sälla mig till den korthårigas skara. Igen. Jag har ju haft kort hår förr, men nu var det några år sen. Den känns riktigt bra, jag trivs i lite busfrissa.
Jag skulle kunna tänka mig långt hår också, men tyvärr kan jag inte trolla och jag har inte alls tålamodet att vänta flera år.

1 kommentar: