lördag 12 juni 2010

Myggjagare

Myggen har stört oss hela natten. Förstår inte vart alla mygg helt plötsligt kommer ifrån. De brukar aldrig förvirra sig in i vårt sovrum, utan det brukar vara en myggfri zon. Jag har smällt mygg och  inte kunnat sova ordentligt på 1 1/2 timme, så det var lika bra att kliva upp!

Idag är min sista jobbdag på två veckor. Jihaa! Sen hoppas jag på lite sol.

Jag blev så glatt överraskad av mitt lönebesked för maj. Jag har ju jobbat några dagar och resten har jag tagit ut i semesterdagar. I det här hushållet är varje liten extra inkomst extra viktig just nu, eftersom jag inte jobbar så mycket i juni. Men alltså;  min megalön, Olovs semesterersättning för förra året, skatteåterbäring, Olovs Csn - har jag glömt något? Vi har det ganska gott ställt just nu så att man kan spara lite till juli också.

Vi trodde det skulle bli tufft, men äntligen kan vi andas ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar