söndag 6 juni 2010

Hus till salu!

Här har hänt mycket sen sist!

Vi har beslutat att sälja huset i sommar och flytta till Västerås till hösten. Olov har hittat utbildningar där och eftersom jag kommer att läsa på distans till hösten så är det heller inga problem för mig. Vi har funderat i något år på att flytta men inte vetat var och dessutom har jag ju haft mitt jobb. Nu blev ju valet lätt och Västerås ligger så fint vid Mälaren (sjö-eller havsnära var ett krav för mig!). 50 minuter med pendeln till Stockholm. Perfekt!

Så imorgon kommer mäklaren och då ska vi skriva kontrakt och en proffsfotograf kommer att ta bilder lite senare under dagen. Så vi har det vi gör nu ikväll och imorgon. Vi ska röja ut onödiga saker inför fotograferingen och flyttstyla så gott vi kan. Man skulle bara haft mer tofsar;-)

Vi kommer att köpa en bostadsrätt så fort vi vet hur mycket pengar vi har att röra oss med, förhoppningsvis 200-300 000 i vinst efter allt är draget. Men det återstår ju att se. Det ska bli oliiidligt spännande iallafall!
Huset kommer förmodligen att vara ute på Hemnet i veckan så det är bara att gå in och kolla då, ni som vill och har lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar