torsdag 17 juni 2010

Lägenhet på G?

Nu har vi ytterligare en lägenhet på gång. Kostar blyga 50 000:- att köpa. 50 000! Tänk att det finns så billiga lägenheter. Man kan inte låta bli att undra vad det är för fel med den.
Den är belägen på Bjurhovda, och det är också där som de flesta billigare lägenheterna finns.

Lägenheten är ett renoveringsobjekt förstås, men hey, passar oss bra! Jag skulle sanningen att säga tycka att det var tråkigt att inte ha nåt projekt. Och dessutom vill man ha det på sitt speciella vis. Jag gillar planlösningen på den andra lägenheten bättre, den har ju hela två klädkammare, medan den här inte har nån alls. Men å andra sidan blir det här en mellanlandning innan vi vet vilket område vill vill bo på.

Tyvärr vill mäklaren helst att vi kommer och kollar innan vi skriver på nåt även om han kan gå i god för att den är i gott, men lite slitet, skick. Vi kommer förmodligen inte att ha tid att göra det, men vi har eventuellt vänner som kan kolla i vårt ställe.
Fast jag skulle inte ha nåt emot att ta en lite minitripp till Västerås. Skulle bli som en liten, trevlig semester!

2 kommentarer:

  1. Jag har läst att Bjurhovda inte är ett tryggt område, att det är bränder och knivslagsmål hit och dit. Har ni googlat stadsdelarna?

    SvaraRadera
  2. Jepp, vi vill ha action! Det är därför vi flyttar dit! :-D Ne då, klart vi googlat. Området har varit stökigt förr men är det inte längre. Jag tror att det går att jämföra med Ersboda här i Umeå.

    SvaraRadera