söndag 15 april 2012

Skippers "unna-sig-bollar"

Det är inte bra att plugga på distans! Magen har blivit degig och låren har blivit extra dallriga och nu är det snart dags för bikinisäsong...

Jag har dessutom tänkt träna mer, och då vill man leva sunt och inte stoppa i sig massa kolhydrater och socker!

Men det är så tråkigt att utesluta sötsaker helt eftersom jag älskar sötsaker! Därför ska jag prova mig på att göra Anna Skippers "unna-sig-bollar" som hon hade gjort i veckans avsnitt. De såg iallafall goda ut! Men... jag undrar om man kanske kan hälla i en skvätt espresso också?
Ingredienser
1 dl malda mandlar
1 dl malda valnötter
2 dl blötlagda dadlar
2 dl blötlagda katrinplommon
2 dl kokosflingor (Spara 0,5 dl att rulla bollarna i )
1 tsk kanel
Gör så här
1. Mal eller hacka nötterna i en mixer.
2. Mixa ned dadlar och katrinplommon, lite i taget.
3. Mixa ned kokosflingorna lite taget. Tillsätt kanelen.
4. Forma smeten till runda bollar och rulla i kokos.
5. Håller i kylskåp ca 10 dagar.

1 kommentar:

  1. Jag tänkte också prova dom där bollarna, verkar vara ett bra alternativ till godsaker! Och nötter är ju såå gott! :)

    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera