måndag 16 april 2012

Jobbintervju idag

Idag har jag varit på en arbetsintervju! Det gäller ett receptionistjobb på Hörcentralen här på lasarettet. Det är alltså inget läkarsekreterarjobb, men för min del spelar det ingen roll. Nackdelen är att receptionister i regel tjänar mindre än läkarsekreterare.
Jag fick träffa en jättetrevlig kvinna, avdelningschef tror jag att hon var. Det var en trevlig och avslappnad intervju och det var inte "hundra frågor" utan det var mer liksom information om arbetsplatsen, och så hoppade jag in med frågor när jag tyckte att det behövdes. Såna intervjuer är bra intervjuer! Men det är bara ett sommarjobb och bara två personer som ska "slåss" om platsen så det är väl inte så noga:-) Antar att hon går mest på magkänsla och personlighet än meriter.
Jag är väl inte jättesugen på att jobba som receptionist ska jag väl erkänna, men det är ett jobb, och jag behöver nog ett jobb i sommar....egentligen vill jag såklart vara ledig och få umgås med mina små, men det är nog bara att sikta in sig på att barnen får vara på dagis hela sommaren. Om jag får jobbet och det inte börjar förrän i juli så ska jag dock ha barnen hemma tills dess.
Funderar konstigt nog på att ringa till Åhlens och höra om de har nåt jobb också, där är ju nackdelen fruktansvärt obekväma arbetstider men jag får nog mer betalt. Jag måste dessutom motvilligt erkänna att jag saknat Åhlens lite granna...:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar