söndag 6 november 2011

När jag är förkyld

blir jag lätt jättesnorig. Det rinner hela tiden och jag tappar luktsinnet...och jag kan absolut inte gå till jobbet när det är så, även om jag inte har feber eller annat, bara att det rinner. Vet inte om det är vanligt eller om jag är udda. Olov är aldrig så snorig iallafall.

Jaja iallafall....

Everest Valdes, Stadium, 299:- (499:-)
Idag gick vår tvättmaskin sönder vilket vi väntat på. Så vi tog en sväng in på Ikea där vi fikade lite. Sedan gick jag och barnen till Stadium(ligger i samma köpcentrum som Ikea)  medan Olov fixade tvättmaskinen på Ikea. Jag hade sett att de hade medlemspris på Everest vinterkängor för 299:- och Noah behövde vinterskor. Ordinarie pris på dem är 499:-. Jag hade dessutom en 20-procentare så slutsumman hamnade på 239:-. Det kändes som ett bra fynd:-)

Jag hade först tänkt köpa begagnade Viking-kängor till båda barnen från Tradera, men jag kom på att det är smartare att köpa nya till Noah eftersom Vide ärver. Då blev Everestkängorna ett bra alternativ eftersom de är bra mycket billigare. Everest har vi haft förut till Noah så jag vet att de funkar. Hade bara velat prova Viking eftersom de har Gore-Tex och har fått bäst i test. Vill verkligen ha vattentäta vinterkängor till barnen eftersom här får man räkna med snö en dag och slask en annan...vill inte hålla på med fodrade gummistövlar....
Vide har iallafall fått begagnade Viking så det ska bli intressant att se om man märker skillnad.

3 kommentarer:

  1. Blir inte alla snoriga när dom är förkylda, det är väl det som är en förkylning? Jag blir toksnorig de första dagarna, måste snyta mig HELA tiden och använda nässpray, annars kan jag inte andas. Och luktsinnet/ smaksinnet försvinner ju såklart. Och huvudet känns TUNGT! Som att om jag inte skulle behöva gå runt med det där snoriga huvudet så skulle jag vara frisk i övrigt :p

    SvaraRadera
  2. Ja men då är vi lika i det avseendet, nässprejen, kan inte andas på natten osv...och neej inte alla blir så där toksnoriga, det tror jag inte. Olov blir aldrig det som sagt, och då måste det ju finnas fler av hans sort:-)Han kan bli snorig, visst, men inte så att han får nasal röst och tappar luktsinnet.Inte så att snoret tar över vardagen liksom...:-p
    Förkylning är ju inte bara snor. Jag kan också ha hosta och ont i halsen, feber också...istället för snoret, men det var jättelänge sen nu!

    SvaraRadera
  3. Jo det är ju iof sant. Jag tappar ju rösten då och då :D Då har förkylningen bara satt sig på stämbanden.

    SvaraRadera