onsdag 9 november 2011

Min fina nya varma kappa!!

Åh vad jag är glad just nu!
Jag har nämligen letat en ullkappa ett tag nu...har hittat några fina, bla en Esprit på Ellos som jag fick halva priset på och en från Kappahl där jag utnyttjade en 30 %....men alltid har det varit något med passformen, så de har åkt tillbaka. Espritkappan var fin, kändes lyxig och välgjord, men för stor och fanns inte i mindre, dessutom ingen direkt smickrande passform. Den andra var fin men lite för lång så att benen såg superkorta ut. Dessutom var den vid nedtill, såg bara konstigt ut.

Så kollade jag tradera en dag och fick syn på en svart (helt ny med lapparna kvar) EDC-kappa som jag kände direkt att den här ska jag ha!! Ni kanske känner igen den känslan, att man tycker något är som gjort för en, det står nästan ens namn på det. Detta var en riktig "Jessica-kappa".

Eftersom säljaren inte skrivit ut EDC, vilket är ett undermärke till Esprit och således lite dyrare i inköp så var det ingen heller som hade nappat på rubriken. Jag tänkte antingen kan jag chansa att buda, men risken är att priset åker upp väldigt mycket då så jag köpte den på "köp-direkt"-knappen....det var en hundring som skiljde. Jag tänkte att om den inte passade så kan jag bara sälja den vidare, den är ju faktiskt ny.
Så den blev min för 399 kronor plus frakt.

Det bästa är naturligtvis att den passar, och den är precis så pass rymlig att man även kan ha en tjockare tröja under, och det är ju nästan ett måste om man vill använda den nu i vinter (och det vill jag naturligtvis:-)) Empireskärningen är precis i min stil och den har fina detaljer och ribbad krage som går att knäppa som en polo.
EDC nypris 1399:-
Lucky me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar