onsdag 16 november 2011

En vecka kvar till Norrland

Idag är det kallt! minusgrader till och med. Och efterlängtad FROST.
Har fått sova bra de senaste två nätterna iallfall så nu mår jag betydligt bättre. Uschiamej vad sömnbristen kan göra mot en människa!

Nu är det praktikletardags och usch vad jag inte gillar det. Speciellt då mina möjligheter är så begränsade pga avtal med närliggande skolor. På landstinget är det alltså kört, även privata alternativ. Så nu håller jag på att leta upp äldreboenden i kommunens eller i privat regi. Fast jag vet fortfarande inte om de också har avtal. Slängde just iväg ett mail till Björkbackens äldreboende här på Bjurhovda. Hade ju varit kanon att få en plats nära. Jag tycker inte om att ringa även om det är det bästa, men på nåt vis tar det mig emot och det känns så mycket enklare med mail på många vis. Andra alternativ är Socialkontoret eller Försäkringskassan så det ska jag också kolla upp.

Nä nu måste jag ta tag i Statistiken och verkligen ligga i då vi åker upp till Umeå/Lycksele redan nästa torsdag, så de dagarna behöver jag läsa in. Längtar efter lite norrländsk vinterluft och lite Ume- och Lycksele-bondska:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar