tisdag 18 maj 2010

Lill@Bus löparväska

Den här väskan kallar jag "löparväska" eftersom den är sydd av, just en löpare. Förra gången jag försökte mig på en löparväska så valde jag en lite mer avancerad modell, men då var löparen större. Tyckte också att detta tyg skulle göra sig bäst som en enkel kasse.

Det tog kanske en timme allt som allt. Väskan fick inget foder.
Istället tänkte jag försöka mig på en sk. fransk täcksöm (inte helt säker på namnet) dvs att man först syr ihop delarna avigan mot avigan och sedan vänder så att de hamnar räta mot räta. Sy ihop igen och när du sedan vänder igen så har du ingen synlig söm eller sicksack-kant.

Blir riktigt fint men så här i efterhand ångrar jag det lite. Tyget var kraftigt som det var och lager på lager gjorde det knepigt att sy i på vissa ställen och trögt att vända ut i hörnen. Men det blev ett färdigt resultat till slut som ni ser:

Jag tycker att väskan blev riktigt sommarfräsch i sitt lila-svarta cirkelmönster!

Material: Löpare från Icas 20-kronorslåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar