måndag 24 maj 2010

Har gått ut skolan idag

Ja, idag har jag gått klart Information & Layout A och B, vilket känns helt underbart! Powerpointpresentationen jag gjorde som slutprov idag fick jag mycket beröm för. Min lärare tyckte både att layouten och färgerna jag använt och att det muntliga framförandet var jättebra. Jag var en gnutta nervös innan, men det gick faktiskt över när jag började prata och jag behövde bara redovisa inför henne och inte klassen, en fördel med närdistans.
Jag klarade kursen med bravur, även om jag då och då snubblade på problem. Mvg. Mitt första. Helt fantastiskt för att vara jag:-)

Nu skulle jag behöva städa huset från grunden, för jag har verkligen satt studierna (och SOLEN) i första rummet några veckor. Städa hinner man väl alltid med sen, tänker jag. Men imorgon och på onsdag har jag jobb, och kväll dessutom så det blir inte mycket städat då inte. Så det får väl bli på torsdag. Putsa fönsterna måste också göras, men då får vi hjälpas åt. Städa är kul, men fönsterputsning är så tråkigt, och det blir dessutom aldrig rent hur mycket man än gnor. Då skurar jag hellre en alkis toalett faktiskt.

Vi har blivit lite flyttsugna här, men vi är än så länge bara i  tankestadiet. Vi skulle vilja se lite mer av vårt land. Jag är visserligen inbiten Norrlänning, men jag ser det så här; Norrland finns ju kvar. Olov har hittat ingenjörsutbildningar i Västerås, om det nu inte blir någon Herr Polis av.
Jag gillar Umeå med omnejd, men tror helt enkelt att vårt avlånga land har mer att ge. Det skulle bli som ett äventyr för oss.

Vi har redan från början vetat att vi inte skulle bo kvar här, eftersom vårt drömhus ser ut på ett helt annat sätt...men vi har trivts med huset och gården och grannarna.

Man vet dock aldrig vad framtiden har att erbjuda, bäst det är så vill ödet att vi stannar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar