tisdag 18 maj 2010

Hänt här då?

Jag fick mina nya träningsskor igår med posten, och tidigt i morse klev jag upp för att gå ut och pröva dem. Typiskt nog vaknade Vide just när jag lämnade sovrummet så det var bara att glömma. Nu sitter han och ser tecknat och jag sitter här. Tur han är söt! :-) Jag kommer att gå ut och promenera efter vi lämnat barnen istället, för nu måste jag komma igång med träningen!

Igår satt jag på internet och beställde provbågar, sex till mamma och sex till mig. Nu hoppas jag att en utav mina ska kunna tjäna som solglasögon i sommar. Jag är också riktigt sugen på att köpa ett par till vanliga, men det är så svårt att hitta ett par som passar tycker jag. Jag tycker iallafall det är jättekul att få hem bågar i brevlådan och sedan kunna skicka tillbaks dom när man är färdig. Helt gratis! Fantastico.

Helst vill jag göra en ögonoperation för att slippa glasögonen helt och det kommer jag att göra, när jag fått ett bra jobb efter studierna. 25 000:- är inget man hostar upp direkt...

Igår fyndade jag igen! På Ica här i Sävar finns en fyndlåda just nu. Allt i lådan 20:- stycket. Det fanns faktiskt t.om. Crocskopior i lådan. Men det fanns inte kvar någon i storlek 40. Så det fick bli en riktigt fin löpare i kraftigt tyg. Som gjort för en "löparväska"!

Igår var jag på skolan för näst sista gången. Vi gick igenom mitt senste prov och jag hade fått Mvg på det också, precis som mitt första. Blev jätteglad. Felen jag hade var rena slarvfelen dessutom. Det blir sådär när man arbetar under press. Hemma skulle jag nog aldrig gjort de där misstagen. Typiskt. Men jag är jättenöjd.
Nu har jag powerpointpresentationen av mitt företag kvar  och det ska jag redovisa nästa måndag och går den bra så kommer mitt slutbetyg ligga på Mvg, så jag får ligga i nu! Efter det är kursen slut. Då har jag tänkt vara ledig litegrann, men jag har tagit på mig att jobba också så det blir lite blandad kompott i juni.

I torsdags (Kristi Himmelfärdsdag) kom Monica med  familj + mamma och hälsade på med husbilen. Vi grillade, solade, drack vin, solade lite till, buggade, hade filmquiz + att mamma och jag släktforskade lite på internet. Man fick betala 50 kronor för tre timmar. Vi forskade på farfars sida och skulle försöka bena ut hur Albert och pappa var släkt, men så långt kom vi inte den här gången. Det är riktigt spännande och detta kommer jag att göra fler gånger!

På agendan idag så är det promenad och sedan skolarbete. Jag ska börja med några frågor om styrelsen som jag ska lämna in. Sen blir det PP-presentationen. Så jag har att göra idag.

Självklart får jag klämma in lite utevistelse i solen också;-P

1 kommentar:

  1. Hej! Smart och skoj när man fyndar billiga tyger/dukar så där. Man kan ju sy så mycke roligt! :) Släkforska på nätet?? Hur,var osv.. Kan du maila mig länken :)

    SvaraRadera