torsdag 31 juli 2014

BF -2

Två dagar kvar till det beräknade datumet. Det är ju ett magiskt datum även om man vet att bara 5 procent föder på just utsatt datum. Men....nu är jag iallafall där och det kan ske närsomhelst! Det enda jag känner som bromsar mig är att jag ICKE vilja föda i denna värme! Idag och imorgon ska det dock vara mer behagligt med endast 24 grader.

Olov har kämpat på några kvällar med slipning av parkettgolvet i tv-rummet. Det har inte gått så jättebra denna gång. Inte så konstigt egentligen, han har ju bara en vanlig planslip han kör med. Funkade utmärkt till hallen då det var oljebehandlat trä, men detta 30-åriga (?) lack sitter verkligen som berget! Så nu är han och hyr en golvslip modell större. Så han blir nog färdig under dagen med detta, alternativt imorgon. Sedan blir det några lager lack och efter lite listning och annat småfix kan vi konstatera att rummet är färdigt! Taket lyser fortfarande fulfurugult men jag tycker inte att det är så bråttom med det ännu. Vill bara ha rummet iordninggjort så att vi äntligen kan använda det!! I samband med detta kommer vi också att skaffa inspelningsbar digitalbox igen med fler kanaler än grundutbudet.  Så nu ser jag fram emot en gemytlig höst med massa familjemys, tända ljus och trevliga tv-kvällar :)

Parkettgolvet efter lite slipning, massa damm överallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar