onsdag 23 juli 2014

10 dagar kvar...

Sitter här i sängen och fördriver tiden lite då jag är så orörlig just nu. Det skär som knivar i stackars rumpgumpen och jag kan knappt gå (en kryckkäpp skulle komma väl till pass just nu).
 Men tidigare idag, innan jag blev totalt handikappad, var vi och köpte pool på City Gross. Badbilder kommer imorgon då vi vattnet är på tok för kallt för att badas i idag trots att det har varit ca 35 grader i Älvkarleby. Borde vara bra temp imorgon. 
Längtar efter lite svalka!

Var även på sista rutinbesöket hos barnmorskan på förmiddagen. Blodtrycket var bra och jag följer sf-kurvan perfekt. Hjärtljuden låg på ca 136 per minut. Än en gång fick jag komplimanger för min mage som "inte har en enda bristning". Har lyckats hålla mig ifrån bristningar med alla tre barn så det sitter kanske i generna? 
Nästa fredag ska jag tillbaka om jag inte fått innan dess. Det är dagen före BF, let´s hope not! Gav min mysiga barnmorska en kram utifall att.... :)

En sak till jag gjort idag är att beställa soffa och fåtölj, äntligen. Den stora, mörka (men jättejättesköna och mysiga) hörnsoffan har vi bestämt oss för att sälja, den passar oss inte riktigt längre och den får definitivt inte plats i nya TV-rummet. Det är ju jättesvårt med soffor, för å ena sidan ska den vara skön. Inte för mjuk (man ska inte behöva bulla upp med massa kuddar bak!) och inte för hård (den ska ju passa att krypa upp i) men den ska också helst vara snygg. Å andra sidan ska den tjäna det syfte man tänkt; tv-soffa eller sällskapssoffa? Ja, båda helst! Sedan måste man välja "rätt" färg. Den måste vara skitvänlig, alltså inte för ljus men inte heller för mörk då det inte passar vår stil längre....som sagt.

Men nu har vi iallafall bestämt oss för en fåtölj och soffa med hög rygg. Egentligen inte alls den typ av soffa jag tänkt mig från början. Den andas ju lite 50-talskänsla vilket egentligen inte är min stil,  men den passar så bra till just tv-soffa och är så skön för nacken tack vare den höga ryggen. Passar även väldigt bra att bara sitta och umgås i om man skulle få för sig.
Det blir dock inte en blommig soffa som bilden visar utan det enfärgade ljusbruna tyget man ser som prov på fåtöljen. 

Soffan Greta

Fåtöljen Hans

Nu får vi dock vänta några veckor på leverans, men det ska bli så kul att få börja inreda rummet ordentligt sedan. En sak är dock säker, det blir ingen 50-talsstil  i övrigt! Älsklingen håller just nu på att tillverka ett soffbord av lite grova brädor och ska göras lite gammalt och slitet. Jag har hittat en gammal dynamitlåda på loppis som jag hoppas ska pryda sin plats. Kanske någon gammaldags karta på väggen och trebenta lampor i fönstrena? Där någonstans har vi stilen vi tänkt oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar