fredag 11 juli 2014

Barnmorskan, lågt Hb, svullna händer och fötter, and the list goes on....

I onsdags var vi till barnmorskan (första gången Olov hade möjlighet att vara med, kul!) och då visade det sig att mitt Hb hade sjunkit igen. Jag äter ju fortfarande Niferex så jag vet inte varför? Hon hade ingen förklaring heller. Har ju känt mig extra trött men trodde bara att det berodde på förkylningen...alla andra värden var bra så det är väl bara att fortsätta knapra järnpiller så länge.

Det varma vädret har gjort att jag fått sjukt svullna händer och fötter. I natt vaknade jag av att jag inte ens kunde knyta händerna utan att det "tog i" och hade sig, det gör dessutom lite ont. Vad gör man åt sånt? Idag har jag satt stödstrumpor på fötterna men det är ju inte lika enkelt med händerna. Bara att gilla läget?

På nätterna snarkar jag så att jag väcker mig själv, eller så väcker jag älskling och då brukar han stryka mig på kinden för att jag ska vakna till (ett trevligare sätt att bli väckt än att bli buffad på :D) Det innebär alltså att jag inte längre bara vaknar för att gå och kissa 3-4 gånger per natt, utan även att förutom att jag väcker mig själv med snarkningar så väcks jag av att Olov störs av mina snarkningar. Ja ni fattar, blir ju jättebra kvalitet på min sömn med andra ord!! SOm det känns nu så kommer det att bli rena rama semestern när väl bebisen ploppar ut! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar