lördag 2 april 2011

Fastan

Fastan blev inte så lång. Första dagen drack jag bara flytande drycker, mycket råsaft. Dagen efter tillät jag mig själv frukt och grönt. Till det MASSA örtteer. Anledningen till att jag inte orkade fasta längre var helt enkelt att jag hatar känslan att vara hungrig. Sen blir man lite knäpp att inte få äta nåt fast, att tugga.

Förutom det så tycker jag fastan var givande. Magen blev lugn och hyn började stråla. Säkert!
Jag drev bort massa överflödig vätska ur kroppen. Första dygnet gick jag ner ca 1 kg. Men man måste tänka på att det är salter och vatten som försvinner. Detta är således ingen bra bantningsmetod.

Egentligen är kaffe och vanliga teer helt förbjudna, men jag tillät mig att dricka en kopp kaffe varje morgon. Detta eftersom jag är beroende av kaffe och inte har några planer på att sluta.
Tidigare kunde jag emellertid dricka ca 3-4 koppar per dygn men nu har jag begränsat mig till 1 kopp, såvida det inte är nåt särskilt. Jag dricker fortfarande mycket örtteer. Det känns mycket bättre och nyttigare än kaffe. Fast smaken är inte så god....hmm finns det inga goda örtteer?

Att fasta med frukt är ju ett bra alternativ till vanlig fasta eftersom man slipper gå hungrig. Jag funderar på att göra det ett par gånger i månaden...

Idag är det lördag. Jag är snorig och förkyld, men idag blir det en tripp till Södertälje för att hälsa på min faster Britta som jag inte träffat på ett tjugotal år. Men det är så konstigt. Trots det så känns det som vi känner varandra. Vi har talats vid på telefonen vid ett tillfälle och det kändes liksom så naturligt. Det känns att vi är nära släkt liksom:-)

Ha en underbar lördag, här ska det bli varmt i helgen!:-) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar