måndag 28 mars 2011

1:a fastedagen

Nyttig morotsjuice. Obs! Bilden är lånad


Jag fastar för första gången.
För de som inte vet varför man fastar så kan jag beskriva det som att man "startar om" systemet ungefär som en dator som hänger sig eller inte fungerar riktigt som den ska.

Jag har länge funderat på det här men aldrig kommit till skott. Om man känner sig allmänt olustig i kroppen under en tid och inte riktigt kan sätta fingret på vad det är, så kan fasta vara en god idé. Förhoppningsvis försvinner lite toxiner och andra slaggämnen i kroppen.
Det återstår att se.

Idag har jag druckit ProViva till frukost och en  grönsaksdrink till lunch. Provivan innehåller raffinerat socker och således inte den bästa drycken, men eftersom det går magsjuka i familjen så kan lite goda bakterier vara bra. Men i övrigt blir det drinkar gjorda i vår råsaftscentrifug. Den är toppen!

Jag vet inte hur länge jag kommer att hålla på, men max 4 dagar, kanske 3? Det beror på hur jag mår, för vissa biverkningar kommer jag att få....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar