tisdag 12 april 2011

Lååångt hår

Ok, vet inte om det kommer att funka denna gång, men jag vill verkligen ha långt hår igen. Jag vill kunna locka håret, sätta upp det i fina uppsättningar och så vidare. Problemet är att när håret växt ungefär ner till axlarna är håret vanligtvis så slitet och omedgörligt så att klippning brukar vara den enda utvägen...MEN. Den här gången ska jag hantera håret annorlunda just för att inte slita på håret i onödan.
Kanske kan det gå vägen.
Jag ska således:

  • Tvätta håret mer sällan, dvs ca var tredje dag.
  • Använda Joico K-pak reconstruktor, en inpackning som jag hört ska vara bra.
  • Använda plattång och hårfön minimalt, och när jag gör det så ska jag vara duktigare med värmeskydd.
  • Vara sparsam med färgningar och slingor.
  • Toppa håret "millimetervis" ca var annan, var tredje månad.

    Fler tips mottages tacksamt!

3 kommentarer:

  1. Jag klipper och färgar/ slingar mig var åttonde vecka och jag har längre hår nu än jag haft på flera flera år. använder värmeskydd (Tigi´s), plattar och fönar lika ofta som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Ja, men plattar du håret varje dag eller? Inga kluvna hårtoppar?

    SvaraRadera
  3. Ja, oftast varje dag. Tvättar det varannan dag ungefär, ibland var tredje. Kluvna hårtoppar får jag såklart, men det är oftast inget som syns. Alla har väl kluvna hårstrån! :-)

    SvaraRadera