onsdag 23 februari 2011

Big Brother

Men vad är det med  BB som gör att jag inte kan låta bli att titta?
Jag tycker personligen att programmet var bäst de tre första säsongerna. På den tiden hade deltagarna begränsat med bekvämligheter, t ex så var plattänger förbjudna och de påhittiga tjejerna kom på den briljanta idén att använda ett strykjärn istället.
Jag kommer också ihåg hur deltagarna tycktes vara mindre fåfänga, tjejerna var mindre ytliga och smink var inte något som användes varje dag…detta kan nog förklaras till viss del med att hela konceptet med kameror var så nytt så att deltagarna inte märkte av eller tänkte på att de blev filmade 24 timmar om dygnet.
"Peter pissar på mattan" Peter Svensson i ett oförglömligt ögonblick i Big Brother 2002
Nutidens Big Brother är annorlunda, men jag fortsätter ändå att se…det är ändå underhållning när den är som bäst...värst:-)

5 kommentarer:

  1. Jag tittar oxå! Tycker hittills att det är ganska blandat med olika typer av människor, men det är ju klart att så bra som 2002 kan det nog aldrig mer bli. Då var det ju mer "vanligt" folk som deltog och de flesta var så spontana och roliga. Nu är det så uppenbart att vissa deltagare bara är med för att synas och bli känd. Tråkigt tycker jag. Men det är ändå kul att se vad som händer. :-)

    SvaraRadera
  2. Peter Svensson (till Jakob) dagen efter "Piss-festen": "Om det är så att jag pissat i min egen ryggsäck så måste jag ju ta livet av mig"
    :-D

    SvaraRadera
  3. Men haha, gud vad roligt, det hade jag glömt!:-D

    Jo så verkar det uppenbarligen vara, att folk är med för att synas och bli kända, kontra förr då folk var med som ett experiment och en utmaning....

    SvaraRadera
  4. Ja, precis, de första BB-deltagarna var med som ett experiment. Det var tider det! ;-)
    Peters kommentar är en av de roligaste stunderna i den omgången av BB, oförglömligt! Kolla YouTube, där hittar du säkert det klippet.

    SvaraRadera
  5. Kollade just på klippet och det är ju lika roligt varje gång! :-D

    SvaraRadera