tisdag 20 juli 2010

Västerås

Hann inte blogga nåt igår eftersom jag fösökte ha lite kvalitetstid med barnen. Vi var på 4-H-gården och sen på Nydalabadet. Linda och Maria med barn kom också dit efter ett tag.

Idag är jag och barnen lediga. Olov har försökt så gott det kan att plugga matten fastän vi varit hemma. Ingen höjdare kanske, men jag har inte alls haft nån större lust att göra någon utflykt idag. Vaknade med världens huvudvärk, så efter jag satt barnen framför tv:n så gick jag och lade mig igen. När sen barnen ropade så bad jag Olov att kliva upp så att jag fick sova vidare.
Nu känner jag mig konstig, ont i kroppen och stel och fortfarande lite ont i huvudet. Det känns nästan som om jag håller på att få influensa, så vi får väl se. Tråkigt om jag blir sjuk eftersom det är tänkt att jag ska se "Eclipse" imorgon med Maria.

Fast egentligen tänkte jag ju berätta om Västeråsresan.

Vi hade en underbar helg, med mycket sol och hög temperatur i luften, shopping, Spa, räkfrossa, mer shopping, god och galen glass, fish & chips, öl, vin och kaffe karlsson. Nästan som en utlandsvistelse, fast utan stranden! Vi bodde på "HotellVästerås". Fastän hotellet hade sina brister så hade det också sin charm. Jag skulle kalla det mer för ett mysigt och charmigt pensionat än ett hotell. När vi kom, fanns det vin och ostbricka på rummet. I en vas fanns ett fång röda rosor tillsammans med ett välkomstkort. Vi hade till och med balkong på rummet och kyl. Lyxigt i den olyxiga miljön.

Västerås är en mysig stad på många sätt. Det finns många gallerior och alla de stora kedjorna verkar finnas. Jag blev så glad att se att de hade Cubus! Där köpte jag fyra toppar till halva priset. På New Yorker  hittade både jag och Olov kläder. Här finns Myrorna mitt i stan också. Jippi!
Det finns även en gamla stan i minivariant. Domkyrkan mitt i stan är Sveriges tredje största, och det var ett riktigt äventyr att få kika in i en byggnad som funnits i 800 år. Här ligger Erik den XIV begraven och många andra med honom.

Småbåtshamnen är också trevlig och man får känslan av hav. Här kan man nog göra många och långa promenader tillsammans med barnen. På lördagskvällen gjorde vi en tre timmar lång räkfrossetur med båten "Tor".

Vi har tagit en del bilder, så jag kommer att lägga upp några av dem här inom kort. Alla bilder är tagna med Olovs nya mobil, så det ska också bli intressant att se hur upplösningen är på dem.

Hej hoppelopp!

4 kommentarer:

  1. Såg ni lägenheten eller området där ni ska bo?

    SvaraRadera
  2. Ja det gjorde vi. Vi gick inte in i lägenheten men i trappuppgången och tittade på området.

    SvaraRadera
  3. Låter ju som en riktigt trevlig stad :)

    SvaraRadera
  4. Javisst, det är den. Ni får ju komma och se själva så småningom:-)

    SvaraRadera