fredag 23 juli 2010

Bloglover?

Om man inte har så mycket att göra, kan man gå in på bloglovin och kika vilka bloggar som ligger i toppen. Det är absolut inte min värld egentligen (vissa bloggare måste vara rent korkade, eller iallafall inne i sin egen bubbla) men det kan vara mycket underhållande läsning.

De som ligger i toppen just nu är:
  1. Kenza
  2. Blondinbella
  3. Kissies blogg
  4. Foki 
  5. Style by Kling
Foki bor förövrigt här i Umeå och  jag undrar vem/vad hon vill vara? En mangafigur? En docka?
Jag tycker hon är lite läskig.

Hon använder sig av någonting som kallas för cirkellinser, otrevliga enligt mig, och hon ser precis ut som dom här japanska lolita-modellerna i tidningsreklamerna där borta. Till en början trodde jag faktiskt att det var hon på bilderna, som hon lagt ut i bloggen, men nej...läskigt.

En gång handlade hon smink på Åhléns, och enligt min kollega så var hon trevlig och glad. Alltid nåt.

3 kommentarer:

  1. Japanskt mode ÄR ju lite läskigt...!

    SvaraRadera
  2. Foki, foki! Me love you long time! :-p
    Jag gillar inte såna där bloggar. Som du sa, vissa måste ju va rent korkade. Pinsamt! Fattar inte grejjen, varför vill man läsa deras skit? Och såna där mode-bloggar... Please! Skaffa en egen stil! Style by Kling... Herreminje. Kan inte folk tänka själva eller vad är grejjen med modebloggar? Scary.

    SvaraRadera
  3. Foka-me foka-you :-p

    Ja men bloggarna riktar sig nog främst till fjortisarna och de är ju oftast blåsta och lättledda. Hugga!

    SvaraRadera