fredag 9 juli 2010

Linserna

Jag har nu haft linserna i exakt tre veckor och det har fungerat super! Hade väl aldrig kunnat tro det med mina problemögon.
Jag har en lins som har ett högt syregenomsläpp och innehåller mycket vatten, nästan 50%. I början använde jag fuktdropparna, men jag märker nu att de inte egentligen behövs. Jag försöker dock plocka ut dom tidigt varje kväll och inte använda dom om jag sovit lite t ex. Då finns ju glasögonen. Nu när jag kommit in i glasögonbärande så är det ju bara bra att ha dom så ofta som möjligt.

Jag är så glad och tacksam för att det fungerar och man ska verkligen inte ta allt för givet. I nästan två år har jag burit glasögon i tron att jag aldrig mer skulle kunna ha linser. Jag har provat så många gånger och det har aldrig funkat. När jag nu haft planer på att göra en ögonoperation så fungerar det plötsligt.

Jag vet att en av orsakerna kan vara att jag fått bättre syn och att de gamla jag beställt från nätet har varit för starka. Jag har nämligen känt mig ansträngd i ögonen plus att de blivit lite röda. Nu har jag inget sånt. Ögonvitorna förblir vita. Jag förblir glad.

Tack Synsam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar