måndag 12 juli 2010

Cykling

Cykling är härligt!
Sen vi flyttade till landet har cyklarna mest fått stå. Ska man någonstans så går man eller tar bilen. På Mariehem användes min underbara pärla dagligen (en svart Solhaga Classic med korg där fram). Så nu när vi flyttar till armlängs avstånd från centrum och sevärdheter så kommer däcken nog att bli ganska nedslitna. Och jag längtar! Jag kommer nog till och med att köpa mig en hjälm. Nördigt? Ja och nej. Men säkerheten kommer först!

Vi har varit lite sega när det gäller Noahs cykling. Nu tänkte vi dock ta upp det igen en gång för alla. Förmodligen kan alla hans kompisar cykla redan.
Här i kvarteret härskar "Säva Gangstas" (ett gäng med tre småknattar på cykel som cyklar Ferievägen runt) och dom kan ju inte vara mer än tre fyra år! Visserligen har jag mycket svårt att förstå hur man kan släppa iväg så små på cykel...men är man fem, då tycker ju trafikverket att man är redo iallafall.

Vi hoppas att Noah snart ska behärska konsten att cykla, så att han kan haka på oss i Västerås när vi ska ut på en runda i de vackra omgivningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar