tisdag 5 augusti 2014

Bf +3, renovering pågår

På Bf +3 föddes Vide. Men den här lille skruttungen verkar trivas för bra i magen!

Usch, det är så varmt och kvavt idag, jag svettas som en galning verkligen. Jag dryper i ansiktet bokstavligen, jätteäckligt är det. Det märks att det är fuktigt och åskigt i luften. Jag vill ogärna klaga och brukar försöka hålla igen, men nu börjar jag verkligen känna mig superless på denna värmen!!!!! Tycker allt bara känns ofräscht; äckliga insekter (getingar, bromsar, husflugor, bananflugor, myror, spindlar osv) överallt, fuktigt, kvavt, man är själv ständigt svettig och fuktig, luktar sopor från grannarnas soptunna och vår egen, i köket luktar det död råtta, gahhh! Nä det här klimatet är ingenting för mig och kommer aldrig att bli det heller. Behöver jag säga att jag längtar till hösten och iallafall något mer kylig, torr och frisk luft?

I övrigt har både jag och älsklingen  hållit igång en del idag. Olov målar tak i tv-rummet, vi bestämde oss för en liten kompromiss med vit bets så slipper man kvistlack och annat grejs som tar tid och kostar multum. Själv har jag torkat massa damm i "rosa rummet" efter älsklingens golvslipning. Nu tror jag det är hyfsat dammfritt ändå. Golvet blev klart igår iallafall, så fint och ljust nu, som ett helt nytt golv! Vi funderar på att ta det rummet som vårt sovrum så småningom och så kan ju lillen ta vårt gamla.

Ja, det är lite stök och bök just nu men det känns så bra att få saker och ting fixade inför bebis ankomst.
"Rosa rummet" efter golvslipning och lackning

Taket i tv-rummet i detta nu

Kreativt kaos?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar