måndag 25 augusti 2014

Åter till vardagen

Förra måndagen började barnen skolan efter ett långt sommarlov och idag var det dags för Älsklingen att återgå till jobbet efter semester och pappaledighet. Nu är jag för första gången ensam med Theo på dagarna och det bara att ställa in sig på att jag inte kommer att hinna nånting!  Kanske inte ens duscha eller borsta tänderna. Men sånt är livet med en nyföding och vissa dagar har Theo faktiskt sovit rätt mycket.  Kanske inte flera timmar i sträck men åtminstone så att man hinner det viktigaste.  Så småningom får det bli långa mysiga promenader med vagnen också. Än så länge får det bli kortisar då rutinerna inte riktig har börjat rulla ännu. 

Theo har varit gnällig och lite skrikig flera kvällar och nätter i rad. Nästan så jag funderar på kolik men så behöver det ju inte vara.  I går kväll gnällde han i ett par timmar men vi har sovit rätt bra i natt förutom ett par amningar. Nu  har jag iallafall beställt magdroppar, både Sempers lite dyrare och Minifom, från Apotea.  Så smidigt med apotek på nätet, speciellt då priserna är något lägre och utbudet är så mycket större!

Har förresten vunnit en Manduca bärsele på Traddis. Det är en ergonomisk sele både för bebis och bärare och har fått bra betyg av användare. Hoppas nu Theo trivs i den. Det tror jag. Han älskar att bli buren och vara nära om dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar