torsdag 1 maj 2014

DHC Eyelash Tonic

Jag har på senare tid fått så glesa ögonfransar! Därför har jag nu börjat använda ögonfransserum igen. Förra gången fungerade det verkligen, efter ungefär 1-2 veckors hade jag fransar som såg mycket mer välvårdade ut. Ungefär som skillnaden mellan att använda balsam för håret och inte. I bättre kondition helt enkelt!

Efter ytterligare någon vecka hade det börjat växa ut fransar där jag tidigare inte haft några, jag har tydligen tappat en del fransar på vägen! Så fortsatte det. Till slut fick jag även längre fransar. Man kan se det väldigt tydligt på bilder jag tagit från den perioden.

DHC innehåller inga skadliga ämnen såsom prostaglandiner, men om det finns någon nackdel med att använda DHC ögonserum är det att fransarna som växer ut gärna växer lite rakt ut, eller liksom inte följer övriga fransarnas "böj". Men det kan man ju lätt avhjälpa med en ögonfranstång. Ögonfransserum är ju generellt sätt en ganska kostsam historia, men som vanligt lyckas jag hitta billiga dealer på nätet. Denna flaska köpte jag på tradera för 109:- allt som allt, räcker till några månaders användning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar