söndag 4 maj 2014

Nytt projekt- TV-rummet!

Igår fick vi för oss att städa undan i det som ska bli nya TV-rummet. Vi hade massa bråte och riven tapet på golvet och det städade vi alltså undan. Med viss möda gick det, det är nämligen jättesvårt för mig att böja mig ner nu, magen tar emot! Dessutom sammandragningar på samma gång.
Men nu är det så "städat" och fint och nu kommer det till och med kännas hyfsat trevligt att vistas där under renoveringen.

Vi kommer att ha två separata projekt nu på gång. Olov får fixa med trappen, och jag med väggarna i TV-rummet; det ska rivas lite mer tapet, spacklas och göras så slätt som möjligt för täcktapet. Det är väl på ett ungefär vad jag klarar nu. Sedan ska förstås taket målas och golvet slipas/lackas men det överlåter jag åt Olov.

Ful gulnad ekparkett med hög potential!

Rummet har ännu ett fönster på väggen till vänster, ger ett jättefint ljusinsläpp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar