måndag 20 februari 2012

Vab

Jaha, då var man inne på sitt tredje frånvarotillfälle på den här praktiken. Den här gången är det sjuka barn, dvs Noah som kräktes igår, och då är det ju två dagars karantän som gäller. Olov är i Stockholm så han kan tyvärr inte heller vara hemma....men så är det bara, barnen kommer först i alla lägen! Det var meningen att vi skulle haft trepartssamtal med skolan och praktikplatsen idag men det blev ju praktiskt omöjligt. Har iallafall pratat med min kontakt på skolan idag och efter det samtalet kände jag att jag kunde pusta ut lite, fick ett mycket bra bemötande. Samtalet ska vi nu hoppa över då jag slutar i Sala nu och påbörjar praktik på hemtjänsten nästa vecka. Puh!

Det ska bli skönt att sluta i Sala, det är nåt där som gör att jag inte riktigt trivs, kan inte sätta fingret på det. Jag trivs dock när jag får sitta och skriva journaler nu när jag nästan varje dag haft eget kontor att disponera, lyx! Jag tror det är stället i sig som gör det, atmosfären, miljöerna...trivs inte att pendla och vara så långt borta från barnen...så det ska bli skönt som sagt att sluta här och vara 5 veckor på hemtjänsten här i stan. Istället för en timme kommer nu pendlingen att gå på under 20 minuter enkel väg. Snacka om skillnad, och jag kommer dessutom att få sluta 16:00 varje dag, ledig fredagar naturligtvis. Tycker också det är trevligt att få vara mitt i stan, så att man exempelvis kan passa på att uträtta ärenden efter arbetsdagens slut.
Hoppas nu att de har tillräckligt mycket jobb till mig, men verksamhetschefen verkade ha riktigt mycket planer för mig och jag kände mig verkligen välkommen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar