söndag 12 februari 2012

Lördagen

Igår hade Olov ett dagpass på häktet så då passade jag och barnen på att ta bussen ner på stan. Vi skulle träffa Olov på MacDonalds först för lite lunch och efter vi gjort det så gick vi på Myrorna. Kollade runt lite, men hittade inga kläder eller nåt annat kul. Men barnen hade hittat några leksaker och dessutom slängde jag ner ett klassiskt Rävspel i korgen. Vi hade ett sånt när jag var yngre, vet inte om mamma har kvar det ännu, isåfall saknas nog massa får. Typiskt vår familj, ingenting får vara kvar.

Sedan strosade vi lite i stan och stannade vid en skock änder. De var väldigt närgånga, frusna och hungriga skulle jag tro, och barnen tyckte det var jättekul så vi stannade en stund.

Innan vi åkte hem gick vi in på Åhléns för att kolla rean. Jag hittade en liten axelväska på rea för 49:-. Har saknat en liten behändig väska när man bara behöver ha med sig det nödvändigaste, plånbook, mobil osv. Råkade till min lycka även snubbla på en perfekt present till älskling som jag vet att han behöver. Han fyller år om en vecka. Hoppas att han blir nöjd nu bara!

Det har blivit mycket mildare nu, så skönt att slippa frysa! Jag kunde till och med använda min svarta fina ullkappa igår som jag inte haft  på riktigt läänge. Det är ju så här i den här staden att även om termometern inte visar särskilt mycket så är det ändå råkallt och man fryser ända in i märgen! Det blåser nästan alltid och speciellt nu har det varit särskilt blåsigt. Även idag är det milt och solen skiner så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar