söndag 12 februari 2012

Praktiken i Sala

Nu har jag två veckor kvar av min praktik i Sala. Det känns faktiskt bra, vet inte om jag skulle velat vara där i 5 veckor till efter det. Jag gör nästan samma saker hela tiden och det känns lite tråkigt. Men nu har jag iallafall börjat lära mig ta emot patienter själv i receptionen. I fredags em fick jag stå själv medan läkarsekreterarna satt i rummet bredvid. Det gick ju ganska bra förutom att jag glömde klicka i att en patient hade kommit. Då får nämligen patienten sitta och vänta och läkaren har inte fått meddelande om att den har kommit. Tycker dock att läkaren borde ha lite koll ändå vilka patienter han ska ha och ifrågasätta hos oss om den har kommit.....jaja det är vad jag tycker.
Journalskrivningen går väl bättre och bättre men alltså jag tycker det är svårt. Jag har i detta nu ingen aning om jag vill skriva journaler i framtiden eller satsa på något annat som passar min utbildning. Jag har iallafall planer på att ta några sommarkurser även i år och läsa matnyttiga ämnen inom administration. Kanske personal och löner eller liknande så har man fler meriter i CV:t. Tror inte att det skadar den dagen man ska söka jobb. Men skulle man snubbla över ett perfekt jobb så får man väl söka.

Om två veckor ska jag praktisera inom hemtjänsten, antar att det blir hos enhetschefen. Ingen aning alls hur kul det kommer att vara men verksamhetschefen tog iallafall glatt emot mig enligt min kontakt på universitetet. Well well, alltid något. Måste ringa henne någon dag för att få reda på vart jag ska vara. Än så länge vet jag bara att det blir någonstans i Västerås stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar