måndag 5 september 2011

Röda ögon

Nu måste jag boka en tid hos en ögonläkare då jag har en ögoninfektion som absolut inte vill ge med sig. Den uppför sig precis som den jag fick för tre år sedan i Turkiet. Sist hade jag oturen att gå till en optiker som inte riktigt visste vad hon pratade om. Hon påstod nämligen att det inte fanns nåt läkemedel utan att det måste läka ut helt själv. När jag några månader senare fortfarande hade problem och istället gick till riktig ögonläkare så fick jag utskrivet droppar. Därför litar jag inte på en optiker i detta fall!

Ska tilläggas att infektionen var av dubbelt slag då, både en bindhinne och hornhinneinflammation vilket gör den svårläkt. Jag misstänker samma sak nu.

Idag är det så äntligen skolstart för mig. Vi kommer halva denna termin att läsa medicinsk terminologi och andra halvan statistik. Under statistikdelen kommer det att vara en obligatorisk träff på campus i Umeå så då blir det att åka upp!

Olov åkte till polishögskolan i Solna i morse och kommer att pendla hela veckan. Det känns bra att höstterminen är igång!!

Nu ska jag dricka mitt kaffe klart och sedan väcka och klä på ungarna för dagis och fritids. Sedan ska jag ta en välbehövlig långpromenad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar