söndag 11 september 2011

Inför höstrusk och vinterkyla

Håller på att rusta inför den kommande vintern. Så de senaste veckorna har jag köpt lite skor, både till mig och till barnen.

Förrförra veckan letade jag efter höst/vinterskor eftersom mina Vagabondfavoriter tyvärr slitits ut efter några trevliga år tillsammans. Jag hade en osedvanlig tur att snubbla över ett par Ecco-kängor på min favoritbutik Myrorna, jättefina och fräscha, inte mycket använda och efter en behandling med skokräm såg de nästan nya ut. 125:- gick de på. Ska man köpa dem nya får man betala ca 1000 kronor. Det kallar jag fynd, det. Olov blir så avis när jag gör fynd.

Jag hittade också ett par Timberlandkängor till Vide för 100:- och på Stadsmissionen fyndade jag ett par rejäla Kavatskor i Noah-storlek för 40 kronor. De såg i stort sett oanvända ut. Noah får också ett par Timberlandkängor, 199:- (nypris 599:-) på rea från Stadium:
Timberland Hypertrail 199:- (599:-) till Noah
Barnen har overaller och vinterset, skor, vantar, mössor så nu är vi nog rustade.

För min del har jag sökt efter skinnstövlar ett tag nu. Jag brukar använda tights och kjol en del på hösten och vintern men har inte några rejäla, varmfodrade skinnstövlar som är vardagsfina. Jag vill inte ha så hög klack på dem och det måste vara någon slags räfflad gummisula under så att man inte halkar ihjäl sig när vintern kommer.
Tyvärr är ju alla stövlar så dyra! Så problemet med mig brukar vara att jag hellre köper ett par billigare i syntet, men då håller de ju oftast inte lika bra. Men jag tror ändå att jag ska kika lite mer i butikerna. Det får bli ett par i skinn om de inte är svindyra!

Nu ska jag dricka lite mer kaffe. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar