tisdag 14 december 2010

Tisdagsgöra

Igår var det lucia och vi gjorde inget speciellt. Jag hade spelat in luciamorgon, så när vi lämnat barnen gjorde vi lite äggröra. Sen åt vi lussebulle och pepparkaka och drack kaffe till det. Precis som det måste vara i min värld. För mig är traditioner viktiga men visst kan jag släppa på traditioner också utan att det blir katastrof, exempelvis nu till jul då vi inte kommer att vara på hemmaplan för en gångs skull och faktiskt måste anpassa oss till andras.

Idag planerar jag att sitta vid datorn större delen av dagen, precis som nästan alla andra dagar. Vår nya inlämningsuppgift ska vara inne på fredag och just nu håller vi på med ett grupparbete. Det går även om man läser på distans faktiskt. Då är vi inne i respektive grupps chatt och diskuterar juridikfallen. Alla ska sedan lämna in en svaren individuellt. Det har faktiskt gått över förväntan. Juridik är knepigt men ack så intressant!

I övrigt så räknar jag ner nu, inte så mycket till julafton utan till nästa onsdag då vi åker uppåt. Vi har några julklappar kvar. Tänkte att jag skulle sy en väska till barnens gammelmormor iallafall. Jag tror att hon skulle bli jätteglad över en sån. Svärmor fick en till sin födelsedag så det känns lite överflödigt att ge henne en till. Mamma har jag också gett ett par väskor till så hon är nog också nöjd.
Jag har valt ut ett tyg i från min tyghylla som kommer att passa utmärkt. Nu ska jag bara tänka ut en modell. Ser fram emot att sy igen då det var evigheter sen nu!

Nä nu blir det plugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar