torsdag 9 december 2010

Tankar i december

Jag läser gamla inlägg från bloggen och kan inte hjälpa att jag blir nostalgisk. Även om jag inte var helt nöjd med tillvaron då så var vardagen fylld med små händelser. Det var aldrig direkt tråkigt. Att sälja huset ångrar vi dock inte. Det är mycket bra som kommit med det. Vi har t ex rensat ut hur mycket som helst och med det en tung börda som lättat. Det känns nästan aldrig rörigt nu, även om ytorna är mycket mindre. Men det är bara en liten del av fördelarna.

Jag saknar nog de vardagliga stunderna då allt inte var så förutsägbart. Nu ser nästan alla dagar likadana ut. Jag saknar vännerna däruppe, även om man inte sågs varje vecka. Tryggheten i att veta att de fanns gjorde mycket. Det är kanske tur att jag har så mycket skolarbete, annars skulle jag förmodligen bli galen av mina grubblerier. Vi vet inte vart vi kommer att hamna i slutändan, stanna kvar eller flytta vidare. Hur som helst så blir det beroende på vart polisjobben finns i ett senare skede. 

Jag är nöjd med att vi vågade ta steget. Att flytta var ett sätt för oss att ta reda på vart vi hör hemma. Kanske blir vi kvar, kanske drar vi oss mot norr igen. Först gör vi Västerås, sen vet vi faktiskt inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar