tisdag 28 december 2010

Julklappsväska


Väskan har en svart ficka inuti

En liten men viktig detalj!


En liten tryckknapp stänger väskan vid behov

Den här väskan sydde jag till Linda i julklapp. Det färgglada trycket kan lätt bli för mycket så jag utgick från ett svart, lite kraftigare markistyg som bas. Frampå sydde jag fast en stor ficka som också blev en fin detalj i allt det svarta. Det mönstrade tyget fick även tjäna som foder. Tycker att det är trevligt med ett mönstrat tyg som foder för omväxlings skull. Jag brukar ju använda de billigaste second-handtygen till foder, men ibland måste man lyxa till det, speciellt då det är en present till en mycket kär vän!:-)

Yttertyg: Åhléns
Innertyg: Ohlssons Tyger Umeå

2 kommentarer:

  1. Jag blev såå glad älskade vän! Tack för den superfina och cooooooola väskan! :)
    Gott nytt sy-år!

    /

    SvaraRadera
  2. Tanx mylove! I år har ska bli det bästa syåret:-) Kramen på dej!

    SvaraRadera