tisdag 5 oktober 2010

Jag har börjat träna!

Det är så härligt att sätta igång kroppen! Igår köpte vi löparskor och idag träningskläder så nu är det bara att springa på. Vi joggar i elljusspåret här bara ett stenkast bort. Idag sprang vi hela spåret som är 2,5 km. Observera att det är jag som är bromskloss, för Olov är betydligt mer tränad än jag.
Det här är nog första gången i hela mitt liv som jag INTE tränar för att gå ner i vikt, utan helt enkelt för mitt välmåendes skull. Så länge jag jobbade så höll jag verkligen igång hela dagarna, men nu blir det ju mest sittande framför datorn, så träning ÄR ETT MÅSTE.
Jag tränar också yoga på friskis & svettis ett par gånger i veckan. En mycket balanserande träningsform som alla borde prova! Mig hjälper det jättemycket.

Guess what, igår var jag faktiskt på dejt med en annan vilsen nyinflyttat västeråsbo som jag kommit i kontakt med via familjeliv. Hon har en tvååring och en barn på väg. Det var faktiskt jättetrevligt att få träffa någon utanför familjen, vilket inte har skett på ca en månad nu. Så vi ska försöka träffas snart igen och kanske umgås med barnen också.
Jag ska faktiskt träffa ytterligare en tjej nästa vecka som också tagit kontakt med mig i samma forum. Hon har barn i Noahs och Vides ålder samt liten spädis.
Det är egentligen helt fantastiskt att man har möjligheten att träffas via forum. Västeråsare är tydligen ett svårt folk när det gäller att komma in som nyinflyttad, tråkigt nog...fast vi har en jättetrevlig granne ovanför oss. Hon bjöd oss in på fika när vi vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar