söndag 17 oktober 2010

Vackra höst

Tibbletrakterna strax utanför Västerås


Jag älskar verkligen hösten, det har jag alltid gjort. Kanske är det för att jag är född på hösten, vet inte, men jag får nån slags nyvunnen energi när luften börjar bli så där höstigt sval och mylladoftande. Jag älskar att få mysa in mig i polotröjor och stora stickade halsdukar. För att inte tala om alla tända ljus och mys i tv-soffan.

Här i söder blir hösten ännu mer påtaglig eftersom det är finns så mycket mer olika träd här än i norr. Naturen sprakar i olika röda, orangea och gula färger. Den här hösten har dessutom varit solig och inte kall och ruskig som det kan vara i oktober.
Nu längtar jag till Halloweenhelgen då det blir spökvandring i Gamla stan och annat kul i Stockholm med min Linda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar