måndag 9 augusti 2010

Klänning i egen design

Klänningsprojektet fortsätter med viss vånda och inte utan problem.

Det är så svårt att inte ha ett färdigt mönster utan i princip improvisera på vägen. Igår höll jag förtvivlat på att ge upp projektet då det inte riktigt ville plus att jag började känna mig dålig. Men Olov erbjöd sig att hjälpa och nu är den faktiskt nästan färdig! När jag kom över en viss gräns så flöt det bara på. Passformen blir nog inte den bästa, men kanske kan den duga ändå?
Olov tycker att den är snygg iallafall. Ett bra betyg från min uppriktige make, det är det bästa betyget!

Jag är hemma från jobbet idag eftersom jag är förkyld, så idag kommer jag nog hinna färdigställa klänningen och det känns skönt! Jag har nästan drömt mardrömmar om det här.

Det kommer att dröja innan jag vågar sy i ett viskostyg igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar