torsdag 12 juni 2014

Övningskörning

Äntligen har vi fått ändan ur och gått en handledarkurs i övningskörning! Så nu har vi varit ute och kört några gånger. Tycker det är pirrigt varje gång. Gulp!

Har så svårt att se mig vara ute på vägarna med all annan trafik! Hittills har vi hållit oss på mindre grusvägar och parkeringar och det går ju rätt bra när man inte har andra trafikanter att ta hänsyn till.

Det finns nog en god anledning till att ta körkortet i unga dar. Ju äldre man blir desto fegare blir man. 
Det positiva är att teorin förmodligen är enklare att lära sig, då man redan lärt sig mycket genom åren.

Det här ska nog gå bra, håll tummarna för mig! :)

2 kommentarer:

  1. Va kul :) Det kommer gå jättebra. Jag va då jättenervös när jag övningskörde, fast jag var ung. Men du har ju bra hjälp till att plugga regler och skyltar :) Lycka till!

    SvaraRadera