fredag 20 juni 2014

Midsommarafton och nedräkning

Idag är det midsommarafton, shit det betyder att juni snart är över. Vad fort det går! Jag hör mina arbetskompisar prata om allt de ska göra på midsommarafton och vad de ska äta och dricka...puh, jag är så glad att vi i år inte ska göra ett skit! :) Olov ska jobba och jag och barnen ska bara vara hemma. Det blir som vilken ledig dag som helst helt enkelt.

Jag orkar inte mycket nu, varken kroppsligt eller psykiskt.  Två helger i rad nu har vi haft besökare samt lite spontana småbesök, vilket visserligen är välkommet, men efteråt har jag varit ganska slutkörd. Det känns verkligen att det från och med nu bara är läge att vila och förbereda sig inför förlossning och bebisankomst. Däremot har jag väldigt svårt att bara sitta still när jag är hemma. Finns mycket att pyssla med. Är det inte städning så är det annat. Har fortfarande en del slipning/spackling i tv-rummet kvar. Men det är helt okej att ha ett litet projekt. Jag gör så gott jag kan efter min egen förmåga, så får det bli som det blir. Just nu längtar jag så mycket efter vårt nya tv-rum (där jag såklart kommer att sitta en hel del med bebis och amma) så jag fixar gärna.

Det känns verkligen som att det är nedräkning nu. Både att det snart är semesterdags (två veckor idag!) och att det faktiskt snart snart är dags för bebis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar