tisdag 1 april 2014

Inge bra

Hämtade ut Johnny Bulls-skorna igår men måste säga att jag blev något besviken! Kvalitetsmässigt ingenting att klaga på, till synes väldigt gedigna och rejäla och håller säkert i några år....MEN....de är på tok för tunga och klumpiga för min smak, speciellt då huvudsyftet var att kunna promenera i dom. Olov tyckte att de såg ut som killskor, hehe.

Så de åker helt sonika i retur. Bye bye. Eftersom jag haft så svårt att hitta ett par kängor i min smak, har jag nu bestämt att ge upp den biten och istället sikta in mig på ett par rejälare ballerinaskor (måste ha fotriktiga nu!) eller något i den stilen. Tills vidare ska jag använda skor jag redan har och ha lite is i magen. Vem vet i och för sig vad jag stöter på om jag inte letar aktivt (brukar ju vara så tycker jag)?

Börjar bli lite less på alla svarta tråkiga basplagg jag har i garderoben nu. Kan ju inte ha så mycket annat ju! Har gått igenom både Mamalicious och liknande sajter, Ellos, La Redoute samt Bon Prix för att hitta mammakläder, eller iallafall som kan fungera som mammakläder (tunikor och klänningar samt långa toppar) men inte haft någon större lycka. Mammakläderna känns oftast tråkiga och har alltid fel färger. När det gäller vanliga plagg är det ganska sällsynt med tunikor tycker jag.

Men idag var jag av en slump in på Haléns, brukar inte beställa därifrån då jag tycker att kläderna är lite tantiga för min smak, men som gravid var det rena rama guldgruvan! Dessutom mycket bra priser. Vet inte så mycket om kvalitén men jag tänker så här; en gravidsäsong ska de väl hålla, sen går de ju att kasta om inte annat. Jag hittade en klänning och tre tunikor för 450 kronor. Vilken slutsumma.

Nu blir det spännande att se om det är någonting som passar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar